Er storytelling en ledestjerne eller et luftkastel? Og hvordan anvender du strategisk storytelling i praksis, så det bliver troværdigt og relationsskabende?
Stærk storytelling er magisk. Gode fortællere formår at tryllebinde deres publikum. Ligesom for en tryllekunstner kræver det passion, dedikation og øvelse. De fleste tryllekunsterne vil ikke afsløre deres tricks, men Helle har spurgt nogle af dem, der lykkes med stærk storytelling, om de vil dele ud af deres tricks, og her bliver I inviteret med Bag Kulissen.
På dette klubmøde får du viden og værktøjer til at arbejde med storytelling, så det styrker dit brand og relationen til kunder og kolleger. Helle gennemgår sin metode til at arbejde med storytelling som strategisk værktøj, og du bliver introduceret for konkrete eksempler på best practice fra danske og internationale cases.
Vi ser også på det neurologiske aspekt – hvad sker der i hjernen, når vi fortæller historier, og hvorfor er det så effektivt? Helle tror på, at det personlige lederskab starter med din egen fortælling, og vi drøfter derfor balancen mellem professionelle og personlige elementer. Oplægget inspirerer til at bringe sig selv i spil og kobler det med virksomhedens overordnede strategi.
Hvad kan du forvente:
- Forståelse for, hvad der gør storytelling unikt.
- Konkrete og brugbare tips, du kan implementere med det samme, som underbygger strategien.
- Du bliver inspireret til at dele fortællinger på vegne af dig selv og din virksomhed.
Hvem er Helle Rosendahl?
Helle Rosendahl er stifter af Storytelling Akademiet og har specialiseret sig i corporate storytelling. Hun har mere end 15 års erfaring med strategisk kommunikation og storytelling via job i bl.a. Mærsk og Microsoft. Helles nyeste bog ’Bag Kulissen hos verdens bedste corporate storytellers’ er en del af pensumlisten for de kommunikationsstuderende på RUC, og bogen fik fem stjerner i Børsen.
Storytelling Akademiet står bag den populære podcastserie ’Bag Kulissen’, der fokuserer på, hvordan virksomheder og ledere arbejder med storytelling i praksis. Podcasten er i top 3 på Apple Podcast i kategorien Marketing og deltagerne tæller bl.a. Kasper Holten, Det Kongelige Teater, Edmonia Baker, forsker ved CBS samt ledere fra Ørsted, Novozymes m.fl. Derudover er hun en aktiv debattør, og hendes klummer og debatindlæg bringes i bl.a. Børsen og Finans.
Find hende på Linkedin her.