TID: 11. december 2025

kl. 8.30 - 12.00

STED: LYNfabrikken, Vestergade 49B, Aarhus C

Game over! Continue?

…helt ærligt, ville det så ikke være rart, hvis udrulning af en ny proces, et nyt organisations- og forretningsudvikling projekt blev modtaget med iver og smil? At de involverede var engagerede og motiverede?

Kortspil med familie og venner får os til at smile, til at skændes, til at tænke anderledes, til at agere. Brætspillets regler og rammesætning skaber momentum, læring, alliancer, refleksion og ikke mindst – tadaaa – engagement!

Computerspil skaber øget kommunikation og bedre problemløsningsegenskaber. Alt dette samtidigt med, at selve spillet er medrivende og sjovt.

Og det, som skaber et godt spil, kan du også benytte i din organisation og i din forretningsudvikling. Whaaat? Jo, den er go’ nok.

Gamification er ikke et nyt begreb. Det har længe været et buzzword, men hos mange bliver det desværre aldrig mere end dét. Det er en skam, for metoden kan skabe stor værdi både internt og eksternt i din virksomhed – når du kigger ud over buzzword-effekten og rent faktisk bruger den rigtigt.

Men hvordan starter du jeres forandring?
Hvordan skaber du engagement, og hvordan holder du momentum i processen?


Ved at benytte gamification, nudging og lignende psykologiske mekanismer kan du motivere og engagere brugerne. Jarle Fink Kondrup vil give dig indsigt i, hvordan jeres næste (forandrings)projekt bliver en succes. 

Du får en indsigtsfuld og inspirerende session med fokus på, hvad gamification er, hvilke psykologiske mekanismer, der ligger bag, hvordan du kan benytte gamification til at motivere og engagere dine medarbejdere, kunder eller brugere. Alt sammen forklaret og eksemplificeret gennem best-case eksempler.

Hvad er Gamification?
Gamification er et yderst effektivt værktøj til at præge og påvirke os. Succesfuld gamification er langt mere end glansløse og ineffektive (bonus)points, badges og rangstiger. Gamification, som vi har set effekten af, har baggrund i menneskets og individets behov og drifter. Med en grundig analyse af brugeren og brugssituationen bliver der i gamification benyttet mekanismer, der motiverer og engagerer individet på et personligt og emotionelt plan.

Hvem er Jarle Fink Kondrup og Innovation Lab?
Jarle Fink Kondrup, CXO/Partner ved Innovation Lab, har lavet alt fra digitale spil til Ørsted, over brætspil til styrelser, til kortspil brugt af studerende på 20 forskellige skoler i Danmark. Hos Innovation Lab har de løbende udviklet deres færdigheder og erfaringsgrundlag i forhold til udvikling af spil, og de har lavet alt fra at inkorporere spilmekanismer i virksomheders digitale medlemsprogrammer til at lave specialudviklede bræt- og kort spil. 

Foruden samarbejde med førende globale gamification-profiler som Jane McGonigal og Yu-kai Chou, bygger Innovation Labs viden på teori fra psykologi og i sociologi i forhold til motivation, et samarbejde med Stanford Universitetet på området, samt Innovation Labs egne hands-on erfaringer med gamification projekter i samarbejde med LEGO, Top Danmark, Aarhus Kommune og mange flere. 

Find ham på LinkedIn her.

Kommende arrangementer i klub k

23. januar 2025

Sæt kreativiteten på formel

Gæst: Katrine Marie Klitgaard, head of creative ved Salling Group

/Læs mere

20. marts 2025

Regenerativ branding

Gæst: Julie Daugaard, dentsu denmark

/Læs mere

21. maj 2025

Følelser sælger…men hvordan?

Gæst: Sanne Dollerup, ph.d. og partner ved Institut for Kundetyper

/Læs mere

28. august 2025

Styrk relationerne med storytelling

Gæst: Helle Rosendahl, stifter af Storytelling Akademiet

/Læs mere

23. oktober 2025

Employer branding: Sådan gør du i 2025

Gæst: Karen Lebeck, stifter af Employer Brands

/Læs mere