TID: 21. maj 2025

kl. 8.30 - 12.00

STED: LYNfabrikken, Vestergade 49B, Aarhus C

Følelser sælger…men hvordan?

De fleste marketingprofessionelle ved, at kundernes motivation til at købe er drevet af emotionelle faktorer. Alligevel er det en af de mest oversete dimensioner i markedsføring.

Mange har nemlig en begrænset indsigt i, hvordan de kan kommunikere til kundernes følelser. Den mest gænge opfattelse er, at emotionel markedsføring handler om et smukt design, glade ansigter og rørende fortællinger med en lykkelig slutning. Men virkeligheden er langt mere nuanceret. Emotionel markedsføring kan lige så godt være grundige handelsbetingelser eller hjemmelavet salgsmateriale. 

På dette klubmøde vil du få en introduktion til Emotionelle Kundetyper: Hvad der skal til for at få kunderne til at købe mere? Og hvordan kan du nemt implementere det i jeres markedsføring?

Samtidig får du et indblik i de nyeste tendenser, der gør markedsføringen emotionel relevant for netop jeres målgruppe i 2025. 

Hvem er Sanne Dollerup?
Sanne Dollerup er uddannet fra Aalborg Universitet, hvor hun har skrevet en ph.d.-afhandling om emotionelle beslutningsprocesser inden for markedsføring og salg. Hun er partner i Institut for Kundetyper, hvor hun underviser og rådgiver i brugen af segmenteringsværktøjet “Emotionelle Kundetyper”, som hun selv har været med til at udvikle. Sanne specialiserer sig i at hjælpe virksomheder med at segmentere deres kunder baseret på følelsesmæssige adfærdsmønstre i forskellige købssituationer. Derudover er hun en erfaren erhvervsforsker, der sikrer, at segmenteringsværktøjet løbende opdateres i tråd med forbrugertrends og markedsudviklinger.

Find hende på LinkedIn her.

Kommende arrangementer i klub k

31. oktober 2024

Hvorfor skal topchefen være influent?

Gæst: Henriette Rald, forfatter og rådgiver ved Rald & Co.

/Læs mere

12. december 2024

Den vindende organisation

Gæst: Mikkel Jørnvil, marketingchef ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse

/Læs mere

23. januar 2025

Sæt kreativiteten på formel

Gæst: Katrine Marie Klitgaard, head of creative ved Salling Group

/Læs mere

20. marts 2025

Regenerativ branding

Gæst: Julie Daugaard, dentsu denmark

/Læs mere

28. august 2025

Styrk relationerne med storytelling

Gæst: Helle Rosendahl, stifter af Storytelling Akademiet

/Læs mere

23. oktober 2025

Employer branding: Sådan gør du i 2025

Gæst: Karen Lebeck, stifter af Employer Brands

/Læs mere

11. december 2025

Game over! Continue?

Gæst: Jarle Fink Kondrup, CXO/Partner ved Innovation Lab

/Læs mere