De fleste marketingprofessionelle ved, at kundernes motivation til at købe er drevet af emotionelle faktorer. Alligevel er det en af de mest oversete dimensioner i markedsføring.
Mange har nemlig en begrænset indsigt i, hvordan de kan kommunikere til kundernes følelser. Den mest gænge opfattelse er, at emotionel markedsføring handler om et smukt design, glade ansigter og rørende fortællinger med en lykkelig slutning. Men virkeligheden er langt mere nuanceret. Emotionel markedsføring kan lige så godt være grundige handelsbetingelser eller hjemmelavet salgsmateriale.
På dette klubmøde vil du få en introduktion til Emotionelle Kundetyper: Hvad der skal til for at få kunderne til at købe mere? Og hvordan kan du nemt implementere det i jeres markedsføring?
Samtidig får du et indblik i de nyeste tendenser, der gør markedsføringen emotionel relevant for netop jeres målgruppe i 2025.
Hvem er Sanne Dollerup?
Sanne Dollerup er uddannet fra Aalborg Universitet, hvor hun har skrevet en ph.d.-afhandling om emotionelle beslutningsprocesser inden for markedsføring og salg. Hun er partner i Institut for Kundetyper, hvor hun underviser og rådgiver i brugen af segmenteringsværktøjet “Emotionelle Kundetyper”, som hun selv har været med til at udvikle. Sanne specialiserer sig i at hjælpe virksomheder med at segmentere deres kunder baseret på følelsesmæssige adfærdsmønstre i forskellige købssituationer. Derudover er hun en erfaren erhvervsforsker, der sikrer, at segmenteringsværktøjet løbende opdateres i tråd med forbrugertrends og markedsudviklinger.
Find hende på LinkedIn her.