TID: 23. oktober 2025

kl. 8.30 - 12.00

STED: LYNfabrikken, Vestergade 49B, Aarhus C

Employer branding: Sådan gør du i 2025

Danske virksomheder kæmper som aldrig før med at tiltrække og fastholde medarbejdere. Og det er der en række grunde til:

  • Mangel på arbejdskraft grundet rekordhøje beskæftigelsestal
  • Konstant høje mobilitetstal, der vidner om en arbejdsstyrke der rykker, når der opstår nye muligheder – eller når de ikke trives
  • Medarbejdernes stigende forventning til et arbejdsliv med mening og indflydelse
  • En teknologisk udvikling, der buldrer afsted og stiller krav til vores kompetenceudvikling og omstillingskraft

Derfor er interessen for employer branding – og hvordan man kan styrke arbejdspladsens tiltrækningskraft – stigende. Men mange tror fejlagtigt, at employer branding handler om glasur. At det handler om at gøre sig lækker med profesionelle præsentationsfilm, roll-ups, beachflag og logokopper i lange baner.

I virkeligheden er det det modsatte.

Employer branding handler om at skrælle af og vise, hvem I virkelig er. Hvad I står for. Og turde åbne op og vise, hvorfor det giver mening for jer (og jeres kommende medarbejdere) at bruge en stor del af jeres vågne timer lige netop her.

Derfor er det altså ikke nok få ChatGPT til at lave vores jobopslag.
Det er ikke nok at stille et bordtennisbord og en frugtordning til rådighed.
Det er ikke nok at sige de rette ting og fortsætte med at gøre som hidtil.


Karen Lebeck vil komme med sine bud på, hvad man SÅ kan gøre for at blive en mere attraktiv arbejdsplads – og hvordan man kan sætte handling bag ordene. 

Hvem er Karen Lebeck
Karen har en baggrund inden for forretningsudvikling, rekruttering og branding i nogle af landets største organisationer – og har de seneste syv år arbejdet som selvstændig konsulent og rådgiver i strategisk kommunikation og employer branding, hvor hun bl.a. hjælper virksomheder med at tiltrække de rette medarbejdere og fastholde de dygtige, de allerede har. 

Karen arbejder med afsæt i designtænkning og et “menneske-fokuseret” tilgang til kommunikation – dvs med en dyb indsigt i de personer, vi ønsker at påvirke med vores formidling. Hvad enten de er brugere, borgere, kunder eller medarbejdere.

Find hende på LinkedIn her.

Kommende arrangementer i klub k

31. oktober 2024

Hvorfor skal topchefen være influent?

Gæst: Henriette Rald, forfatter og rådgiver ved Rald & Co.

/Læs mere

12. december 2024

Den vindende organisation

Gæst: Mikkel Jørnvil, marketingchef ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse

/Læs mere

23. januar 2025

Sæt kreativiteten på formel

Gæst: Katrine Marie Klitgaard, head of creative ved Salling Group

/Læs mere

20. marts 2025

Regenerativ branding

Gæst: Julie Daugaard, dentsu denmark

/Læs mere

21. maj 2025

Følelser sælger…men hvordan?

Gæst: Sanne Dollerup, ph.d. og partner ved Institut for Kundetyper

/Læs mere

28. august 2025

Styrk relationerne med storytelling

Gæst: Helle Rosendahl, stifter af Storytelling Akademiet

/Læs mere

11. december 2025

Game over! Continue?

Gæst: Jarle Fink Kondrup, CXO/Partner ved Innovation Lab

/Læs mere