Kampen om opmærksomheden er stor i dag. Alle taler, mange skriver, færre lytter og endnu færre læser. Midt i dette oprørte hav af kommunikation står topchefen. En person, som ofte har noget interessant på hjerte. En person, som mange gerne vil lytte til. En person, som giver stor værdi for organisationen. Og en person, som lige som alle andre kan skabe sin helt egen platform ved hjælp af sociale medier.
Derfor skal topchefen være influent.
Men barriererne er mange. Der er ikke tid. Jura fraråder det. Hvad med shitstorms? Argumenterne for ikke at være aktiv på sociale medier står ofte i kø.
På dette klubmøde ser vi på topchefen med de strategiske kommunikationsbriller. Vi går i dybden med, hvorfor en kommunikerende topchef er så stort et aktiv for organisationen. Vi kigger på de forskellige roller, topchefen kan vælge, og ikke mindst de mange hjælperoller, en kommunikatør kan indtage.
Hvem er Henriette Rald?
Henriette Rald har en baggrund som kommunikationsdirektør i blandt andet Djøf, DR og Forsikring & Pension. Hun har være selvstændig rådgiver de seneste 5 år og arbejdet med strategisk kommunikation i over 25 år.
Ved siden af sin rådgivningsvirksomhed underviser Henriette i strategisk kommunikation på Københavns Universitet og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
I foråret 2023 udgav hun sammen med Katrine Thielke bogen: ”Influenter – når mennesker er medier”.
Find hende på LinkedIn her.