TID: 21. marts 2024

kl. 8.30 - 12.00

STED: LYNfabrikken, Vestergade 49B, Aarhus C

Holdnings-kampagnen: Tag stilling eller dø

Er holdningskampagnen og aktivismebranding fremtiden, hvis vi vil skabe mærkbare resultater? Og hvordan tør vi egentlig overhovedet mene noget?

Roccamore har bygget sit brand omkring feminisme.
Patagonias hjemmeside flyder over med klimainitiativer.
Ben&Jerry’s kæmper for social retfærdighed, herunder homoseksuelles rettigheder.

Brands krydser broer til græsrodsorganisationer som aldrig før. Lobbyismen foregår nu mere i det åbne – endda som en central del af mange reklamekampagner. Kommercielle virksomheder tør mene mere – og med endnu mere kant.

På dette klubmøde dykker vi ned i holdningskampagnen og aktivismebranding. Hvad skal der til? Hvordan får vi organisationen med? Hvordan er det at trykke på knappen og gøre sig klar til evt. kritik? Og ikke mindst – hvilke resultater giver arbejdet?

Vi tager udgangspunkt i Andels kampagne for flere vindmøller, hvor kommunikationsdirektør Rikke Harbo Trikker vil vise os maskinrummet bag.

Hvem er Rikke Harbo Trikker?
Rikke Harbo Trikker er kommunikationsdirektør i Andel, hvor hun har ansvar for kommunikation, branding og Stakeholder Relations.

Hun har en brandaktivistisk tilgang til Andels kommunikation og kampagner og mener, at morgendagens vinder-virksomheder er de virksomheder, der evner at handle på deres purpose – ligesom morgendagens taber-virksomheder bliver de virksomheder, hvis purpose udelukkende er en flot overskrift i en glitter-brochure.

Find hende på LinkedIn her.

Kommende arrangementer i klub k

31. oktober 2024

Hvorfor skal topchefen være influent?

Gæst: Henriette Rald, forfatter og rådgiver ved Rald & Co.

/Læs mere

12. december 2024

Den vindende organisation

Gæst: Mikkel Jørnvil, marketingchef ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse

/Læs mere

23. januar 2025

Sæt kreativiteten på formel

Gæst: Katrine Marie Klitgaard, head of creative ved Salling Group

/Læs mere

20. marts 2025

Regenerativ branding

Gæst: Julie Daugaard, dentsu denmark

/Læs mere

21. maj 2025

Følelser sælger…men hvordan?

Gæst: Sanne Dollerup, ph.d. og partner ved Institut for Kundetyper

/Læs mere

28. august 2025

Styrk relationerne med storytelling

Gæst: Helle Rosendahl, stifter af Storytelling Akademiet

/Læs mere

23. oktober 2025

Employer branding: Sådan gør du i 2025

Gæst: Karen Lebeck, stifter af Employer Brands

/Læs mere

11. december 2025

Game over! Continue?

Gæst: Jarle Fink Kondrup, CXO/Partner ved Innovation Lab

/Læs mere