Ny forretningsstrategi, grøn omstilling, fyringsrunde, rekrutteringskampagne eller implementering af nyt it-system…organisationsforandringer er blevet hverdag i bestræbelsen på at tilpasse sig vores hastigt udviklende omgivelser.
Det stiller store krav til den interne kommunikation om at være gennemtænkt, indsigtsfuld og relevant.
Skal medarbejderne opleve forandringen positivt og bibeholde det gode engagement? Så skal ledelsen forstå at kommunikere på en hensigtsmæssig måde, der ikke alene medfører en smidig implementering af de pågældende forandringer, men også får hele flokken godt med videre.
På dette klubmøde kobler vi strategisk kommunikation og psykodynamisk organisationspsykologi, som er virkelig effektiv og noget, mange både ledere og kommunikationsfolk finder rigtig interessant; hvad sker der “under overfladen” i forandringsprocesser, og hvordan kan de psykologiske dynamikker bruges aktivt i kommunikationsprocesserne og -planlægningen?
Hvem er Helle Petersen?
Helle Petersen har en baggrund som erhvervsforsker og leder i Novo Nordisk, HR- og kommunikationsdirektør, forskningsgruppeleder og lektor i strategisk kommunikation samt arbejds- og organisationspsykologi på Roskilde Universitet.
I mere end 20 år har hun interesseret sig for strategisk kommunikation på arbejdspladsen – med forandringsprocesser, ledelseskommunikation og den interne kommunikationskultur som omdrejningspunkt.
Find hende på LinkedIn her.