Velkommen på forsiden: Krisekommunikation anno 2022

Underbetalte chauffører hos nemlig.com. Christian Bitz, der kopierer keramik. Jeanette Ottesen, der undskylder sin mobning – men ufortrødent fortsætter. Dårligt håndteret metoo-sag i virksomhed ejet af Landbrug og Fødevarer.

De står nærmest i kø i øjeblikket, kriserne, og der er som regel masser af guf for k-folk at dykke ned i. For kommunikation har en kæmpe rolle at spille i krisehåndteringen, og det er ofte her, det går galt, når krisen først ruller og giver uoprettelige hakker i lakken i virksomhedens omdømme.

Derfor bør krisekommunikation være en del af k-folkets (og ledelsens) bagkatalog af kompetencer. Også selvom man sælger software eller komponenter til industrien.

klubmødet den 19. maj får vi opdateret vores viden, så den står mål med de faktorer, der er gældende inden for vellykket krisekommunikation i dag.

De sociale medier spiller fx en kæmpe rolle i accelerationen af en krise – ligesom det øgede fokus på virksomheders og organisationers CSR-indsats (både klimamæssigt og socialt) betyder, at det i mange tilfælde ikke er nok at leve op til juraen. En moralsk forpligtelse er også forventet af mange målgrupper.

Læs mere om program og ekspertgæst Anna Rørbæk her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.