Autentisk kommunikation: Fang det unikke og brug det i jeres content

Autenticitet er ikke til at komme uden om i den strategiske kommunikationsindsats anno 2022.

Vi elsker det, når Mads fra DSB giver svar på tiltale til homofober i virksomhedens Facebook-tråd under Pride. Eller når Michael Laudrup siger “tak, men nej tak” for prisen som det største danske sportsnavn i 125 år. Eller når den friske drive in-medarbejder ved McDonalds åbner bestilingsdialogen med et: “Velkommen til McD, hvad skal der ske?”.

Ægte mennesker med ægte holdninger og personlighed – det går aldrig helt af mode.

Men hvad så, hvis man er et pensionsselskab? Eller en kommune? Eller sælger vindmøllevinger?

Det handler om at bygge et tillidsbånd. Og det er nemmere sagt end gjort – vi har nemlig fået mindre og mindre tillid til budskaber over de seneste år og skal ofte se handling, før vi tror på afsender.

Men i det ligger også muligheden. Hvis vi tør.

Fem trin til inspiration
I denne e-bog fra Mynewsdesk kan du få indblik i processen bag ægte, autentisk kommunikation, der skærer gennem støjen og fortæller historier, mennesker kan relatere til. Og det er ikke så lidt endda:

  1. Find organisationens WHY (og husk det)
  2. Først internt, så eksternt: Alle medarbejdere med ombord
  3. Tal sandt og stå for noget – gerne uden filter
  4. Vær forandringsparat og forberedt på mulige kriser, så I kan agere hurtigt
  5. Vær relevant og lyt til dine kunder eller brugere

I forhold til en almindelig kommunikationsstrategisk indsats er det især det tredje punkt, der skiller sig ud. “Stå for noget”. Ja tak, men hvad? Og hvordan? OG UDEN FILTER??

Lær det i klub k
Du kan også bare komme til det første klubmøde i klub k 2022. Her får vi besøg af Sisse Karlsson, der vil hjælpe os med at sætte fokus på at være mere relaterbare. Det bliver fantastisk!

Læs mere om hendes indspark her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.