Content marketing er stadig HOT (jo sgu!)

Formålet med et medlemskab af klub k er blandt andet, at du får viden om nye tendenser inden for kommunikation og marketing. Så du kan holde dig opdateret inden for et felt, hvor udviklingen går rasende hurtigt.

Men content marketing er ikke noget nyt fænomen. Så hvorfor har vi overhovedet sat det på 2020-programmet?

Der er gode nyheder for content marketing-nørder

Det har vi, fordi…

…det stadig er mega HOT! E-bøger, guides, white papers, podcasts, kundemagasiner og blogs. Content marketing er ikke til at komme udenom (heldigvis), og som kommunikations- eller marketingansat har du formentligt produceret en eller flere af ovenstående genrer. Og du gør det sikkert stadig i dag.

Hvorfor?

Fordi det virker.

Det giver online trafik og i bedste fald leads, der bliver til kunder. At positionere sin virksomhed som ekspert på et område er en konstant indsats, der kræver mandat på tværs af afdelinger og ikke mindst fra ledelsen. Det er ikke nemt, det er tidskrævende – og dermed er det en prioriteringsopgave.

Lige præcis derfor er der stor forskel på, hvor meget kommunikations- og marketingfolk har arbejdet med content marketing – og derfor er det stadig relevant at beskæftige sig med.

Erfaring lig succes

Ifølge Dansk Markedsføring og Brand Movers’ undersøgelse ”Content Marketing i Danmark” er der overordnet to tendenser, der går igen i 2019 inden for content marketing:

  1. Erfaring er lig med succes. Altså – jo mere erfaring, en virksomhed eller organisation har med produktion af content, jo mere succes med det har de også.
  2. Flere og flere virksomheder og organisationer har nu erfaring med content marketing. Der bliver dermed længere mellem nybegynderne.

Samlet set tyder det på, at content marketing har fået en større strategisk placering end tidligere. Og det medfører naturligvis bedre resultater. Det giver sig selv – men er samtidig en god reminder om at lære af de indsatser, man sætter i søen. Evaluering og måling er nøgleord og heldigvis nemme at gå til, i hvert fald i de online genrer (så start der).

Det gode indhold sejrer

Google og dermed SEO er altafgørende. Joooh, men Google er også klog og kan godt skelne mellem kvalitetsindhold og indhold produceret med det formål at nå højt i et søgeresultat. Derfor skal vi stadig producere indhold, der er interessant for mennesker, ikke robotter. Og TAK for det, for – lad os bare være ærlige – det er nu en gang også det sjoveste.

Al magt til k-folk!

Det betyder, at der fortsat er brug for kommunikationskompetencer, både de analytiske, de strategiske og de udførende. Ja, man kan nærmest fristes til at påstå, at det aldrig har været mere spændende at være k-menneske end nu. Også mere komplekst, jovist, men så slipper vi da for at kede os. Efteruddannelse og kompetenceudvikling hjælper os godt på vej.

Vil du gerne være sikker på at få viden om nye tendenser inden for kommunikation og marketing serveret på en nem måde – og samtidig få sparring med seje k-folk som dig selv? Så er et medlemskab af klub k lavet lige præcis til dig. Tilmeld dig lige her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.